ژنرال بازنشسته و سیاستمدار یونانی، الکیبیادس استفانیس، به عنوان فرماندار جدید کوه آتوس منصوب شد.

طبق اعلام وزارت امور خارجه یونان، ژنرال الکیبیادس استفانیس به عنوان فرماندار جدید کوه مقدس آتوس انتخاب شده است. او جایگزین آقای آناستاسیوس میتسیالیس می‌شود که در دسامبر ۲۰۲۳ به این سمت منصوب شده بود اما به دلایل نامعلومی از سمت خود استعفا داده است.

الکیبیادس استفانیس (زاده ۷ اکتبر ۱۹۵۹) یک سیاستمدار یونانی و ژنرال بازنشسته نیروهای مسلح یونان است. او از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به عنوان رئیس ستاد کل ارتش خدمت کرد و سپس از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ به عنوان معاون وزیر دفاع ملی مشغول به کار بود. از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ نیز به عنوان مشاور در مناطق بحرانی و کوه آتوس در دولت میتسوتاکیس فعالیت داشت. وی همچنین از ۲۶ می تا ۲۷ ژوئن ۲۰۲۳ به عنوان وزیر موقت دفاع ملی در دولت موقت «یوانیس سارماس» خدمت کرد و در انتخابات محلی اکتبر ۲۰۲۳ به عنوان نامزد فرماندار منطقه‌ای اژه شمالی از سوی حزب نئودموکراسی شرکت کرد.

ملاحظه:

آگیوس اوروس یا کوه مقدس، که به کوه آتوس نیز معروف است، در شبه‌جزیره آتوس واقع در شمال شرقی یونان و منطقه خالکیدیکی استان مقدونیه قرار دارد. این منطقه مقدس‌ترین مکان برای مسیحیان ارتدوکس شرقی است و سالانه پذیرای هزاران زائر از کشورهای مختلف نظیر یونان، روسیه، صربستان، اوکراین، بلغارستان، گرجستان و قبرس می‌باشد. این منطقه از ۱۲۰۰ سال پیش به مرکزی برای مسیحیان ارتدوکس تبدیل شده و در طول سالیان، صومعه‌های متعددی در آن ساخته شده‌اند. بسیاری از این صومعه‌ها در گذشته قلعه‌هایی برای استقرار دزدان دریایی بودند که به مرور زمان به محل زندگی راهبان مسیحی و زاهدانه تبدیل شدند.

بر اساس باور عموم، حضرت مریم (س) در این منطقه ظهور کرده است که باعث گرایش مردم به دین مسیحیت شده و این منطقه به «حریم حضرت مریم (س)» معروف شده است. این حریم شامل بیست صومعه است که هر کدام توسط بزرگ صومعه یا «پیر» رهبری می‌شود. هر صومعه دارای نماینده ویژه و معاون است که در صورت نبود پیر صومعه، مسئولیت امور را بر عهده می‌گیرد. همچنین، مسئول پذیرش صومعه‌ها وظیفه پیگیری امور زائرین را بر عهده دارد.

با وجود اینکه آگیوس اوروس در جغرافیای سیاسی یونان قرار دارد، این منطقه به صورت خودمختار اداره شده و زیر نظر مستقیم دولت یونان نیست، اگرچه دولت یک فرماندار برای آن تعیین می‌کند. راهبان هر صومعه علاوه بر برنامه‌های روزانه مناجات و دعا، به فعالیت‌های دیگری نظیر کشت میوه و سبزیجات، پرورش ماهی، زنبورداری، تصویرگری قدیسین، تهیه شراب و گیاهان دارویی مشغول هستند. این محصولات علاوه بر استفاده داخلی، برای فروش به خارج از آگیوس اوروس ارسال می‌شوند.


منبع: اسکای، ۶ آگوست ۲۰۲۴
لینک منبع

کد خبر 20805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =